„Wychowanie to przykład i miłość - nic więcej.”
Fredrich Fröbel
Szkoła realizuje program nauczania szkoły ogólnodostępnej. Zapewniamy szanse rozwoju uczniom o
specjalnych potrzebach edukacyjnych. Szczególne miejsce w tym obszarze oddziaływań zajmują specjaliści terapeuci oraz odpowiednio dobrane programy terapii indywidualnej. Nauczanie powiązane jest z wychowaniem i kształceniem umiejętności posługiwania się technologią informacyjną oraz planowaniem przez uczniów własnego rozwoju.
W skład Zespołu Szkół Nr 12 we Wrocławiu:
- Szkoła Podstawowa Nr 120
-
Gimnazjum Nr 45
Misja
Jesteśmy szkołą, która otacza szczególna życzliwością, troską i opieką dzieci chore i skrzywdzone przez los. Zapewniamy poczucie bezpieczeństwa, pozwalamy uwierzyć w swoje możliwości i poznać smak sukcesu.
Umożliwiamy pokonywanie trudności w nauce, dostosowując metody pracy do możliwości psychofizycznych dzieci.
Współpracujemy ściśle ze służbą zdrowia, szkołami rejonowymi
i poradniami psychologiczno - pedagogicznymi.
Szczególna uwagę zwracamy na
podnoszenie kompetencji interpersonalnych naszych wychowanków. Jesteśmy wrażliwi na potrzeby naszych podopiecznych, pomagając im
w prawidłowym funkcjonowaniu społecznym, w rozwiązywaniu trudnych sytuacji koleżeńskich
i rodzinnych.
Nasi Uczniowie mogą liczyć na:
- zindywidualizowany proces nauczania i wychowania
-
poczucia bezpieczeństwa
-
wstępną i przesiewową diagnozę i terapię dostosowaną do potrzeb i możliwości psychofizycznych
-
uzupełnianie pod kontrolą nauczycieli brakującej wiedzy i umiejętności, wynikających z częstych absencji chorobowych, zwłaszcza w chorobie przewlekłej
-
wspieranie rozwoju potencjału indywidualnego i twórczego
-
przeciwdziałanie alienacji, izolacji społecznej i bezradności życiowej
-
zapewnienie systemowej, wielospecjalistycznej, kompleksowej, monitorowanej i podlegającej ewaluacji pomocy dydaktyczno – wychowawczo - terapeutycznej w ścisłej współpracy z pracownikami służby zdrowia
-
umożliwienie pisania sprawdzianu klas VI i egzaminu gimnazjalnego w optymalnych warunkach
-
wyrównywanie szans rozwojowych
zaś Rodzice:
- otrzymują wsparcie w procesie wychowawczo - terapeutycznym dziecka przewlekle chorego
-
uczestniczą w życiu szkoły, w zajęciach otwartych i terapiach jako znaczącym elemencie w budowaniu poczucia własnej wartości i mocy sprawczej rodziny
-
doświadczają wzmocnienia pozycji rodziny poprzez możliwość obserwacji dziecka i doświadczenie jego sukcesu